اپنے دفتری ماحول کو بہتر،خوشگوار اور زیادہ پیداواری بنائیں

office

کئی برس قبل ایک انگریزی کتاب ‘دی ون منٹ مینیجر’ نظروں سے گزری۔ اس میں بتایا گیا تھا کہ مینیجر کیونکر کسی بھی چھوٹے بڑے ادارے میں ملازمین سے بخوبی کام لے سکتے ہیں۔ کتاب میں پورا باب ‘ایک منٹ کی تعریف’ پر مخصوص تھا۔

اس باب میں مصنفین نے اداروں کے مالکان اور مینیجروں پر زوردیاکہ وہ روزانہ اٹھتےبیٹھتے اچھا کام کرنے پر ملازمین کی تعریف کریں۔ اس چلن سے ملازمین کی نفسیاتی و جسمانی صحت پر خوشگوار اور مثبت اثرات مرتب ہوتے ہیں۔ مصنفین نے اس ضمن میں درج ذیل تجاویز دیں:

٭ جب کوئی ملازم عمدہ کام کرے تو فوراً اسے سراہیں، ہفتہ واری یا ماہانہ میٹنگ کا انتظار نہ کریں۔

٭ ملازمین پر واضح کریں کہ انہوں نے کون سا کام درست انجام دیا۔

٭ ملازم کو بتائیں کہ اس کی محنت سے آپ کو خوشی ہوئی اور یہ کہ عمدہ کام سے ادارے کو فائدہ پہنچا۔

٭ ان کی حوصلہ افزائی کریں تا کہ وہ آئندہ بھی معیاری کام انجام دیں۔

تعریف و ستائش کئی خوبیاں رکھتی ہیں، مگر تعجب ہے کہ بہت سے مالکان، باس، مینیجرز وغیرہ اسے نہیں اپناتے۔ دراصل وہ تعریف کےضمن میں تین چارخدشات میں گرفتار رہتے ہیں۔ مثلاً انہیں خدشہ ہوتا ہے کہ کسی ملازم کی تعریف کر ڈالی تو وہ تنخواہ بڑھانے کا مطالبہ کرے گا۔ بعض یہ ڈر رکھتے ہیں کہ ملازمین کو سراہا گیا تو وہ چاہیں گے کہ ان کے ہر معمولی اچھے کام کی بھی تعریف کی جائے۔

ان خدشات کےباوجود حقیقت یہی ہے کہ ہر ادارے میں وہی مالک یا مینیجر مقبول ہوتا ہے جو وقتاً فوقتاً ملازمین کی تعریف کرے اوران کی حوصلہ افزائی کرتا رہے۔ یہی امر ایک اور انگریزی کتاب ‘ملازمین کو انعام دینےکے101طریقے’ نے واضح کیایا آپ کی کمپنی میں مثبت کام کا ماحول ہے؟ کیا آپ کے ملازمین آپ کےلئے کام کرنے پر خوشی اور فخر کرتے ہیں؟

اگر جواب ‘نہیں’ ہے یا اگرآپ اس بات کا یقین نہیں کررہے ہیں، تویہ معلوم کرنے کےلئے پڑھیں کہ مثبت کام کاماحول کیا ہوتا ہے، یہ کیوں ضروری ہے، اور آپ اپنے ملازمتوں کی جگہ کا ماحول کیسے  زیادہ مثبت بناسکتے ہیں۔ لیکن یہ  کام آسان نہیں ہے۔ کام کامثبت ماحول ملازمین کی کارکردگی پربھی اثرانداز ہوتا ہے۔   اس کا اندازہ اس بات سے لگائیں کہ اگر ماحول خوشگوار ہے تو جو ملازمین  اس ماحول میں کام کرتے ہیں وہ زیادہ مصروف اور بہتر کام کرتے ہیں۔ ایسے ماحول میں کام کی جگہوں میں غیر حاضری کی شرح کم  ہوتی ہے۔ اگرآپ اپنے ملازمین کوصحت کی انشورنس فراہم کرتےہیں تو صحت کی دیکھ بھال کے اخراجات بھی کم ہوتے ہیں۔ ایسے ماحول میں کام کرنے والے ملازمین آپ کے گاہکوں کےلئے بہت بہترتجربہ فراہم کرتے ہیں، وہ گاہکوں کے  اطمینان اور کاروبار کو آگے بڑھاتے ہیں۔ جب آپ کسی کاروبار کو تخلیق یا منظم کرتے ہیں توآپ اس ماحول کو تخلیق کرنے کے ذمہ دار ہیں جس میں درجنوں یا شاید سینکڑوں افراد اپنی جانوں کاایک بڑا حصہ خرچ کریں گے۔ لوگوں کوآپ کے ساتھ  کام کرنے میں لطف آئے گا۔ اور وہ آپ کے ساتھ کام کرنے پر فخر اور وفاداری محسوس کریں گے۔ آپ کے اپنےساتھیوں سےقریبی تعلقات قائم ہوں گے۔ آپ کی ٹیم مضبوط ہوگی۔ مثلاآپ کے دفتر میں روشنی کا کیا رنگ  ہے؟  تحقیق سےپتہ چلتا ہے کہ  نرم روشنی لوگوں کو زیادہ آرام دہ محسوس ہوتی ہے۔ہواکی کیفیت پربھی غور کریں۔کیا ایئر کنڈیشنگ یا حرارتی نظام باقاعدگی سے کام کررہا ہے۔  چائے اور کھانے کے اوقات اور جگہ مخصوص کریں۔ اس سے وقت کی بچت اور ڈسپلن کا ماحول پیدا ہوگا۔ آزادانہ ماحول دیں،خیالات میں شراکت،کام کابوجھ اورمسلسل نگرانی کےبغیر کام کرنےکی اجازت دیں۔ جس کانتیجہ خوشگوارہوگا۔ مواصلات کابہترنظام قائم کریں۔تربیت اورترقی کےمواقع تخلیق کریں۔انہیں احساس دلائیں کہ آپ ان کے کام کی قدر کرتے ہیں اوران کو بہتر بنانے میں مدد کرنا چاہتے ہیں اور ان کے کیریئر میں آگے بڑھنے  میں مددکررہے ہیں۔اپنے ساتھیوں کی کامیابیوں کوتسلیم کریں۔ جب لوگ اچھے کام کرتےہیں تو وہ چاہتے ہیں کہ ان کی کارکردگی کوسراہا جائے۔

ہاورڈ بزنس اسکول میں ایک دلچسپ مطالعہ کیاگیا۔ جس میں ادارے میں اچھی حاضری پرایوارڈ دیے گئے۔ جس سے غیر حاضری کی شرح کم ہوئی۔تحقیق سے پتہ چلا ہے کہ بہت سے ملازمین بنیادی طور پر پیسے کی طرف سےحوصلہ افزائی نہیں کرتے۔ اس کامطلب یہ نہیں ہےکہ پیسہ اہم نہیں ہے۔ کام کےلئے مناسب طریقے سےسراہا جائے،تنخواہ میں اضافہ یا بونس لوگوں کے چہروں پرمسکراہٹ لاتا ہے۔ آپ کارکردگی کو تنخواہ سےمنسلک کرسکتےہیں تاکہ اچھی طرح کام کرنےوالےملازمین کوفائدہ ملے۔کام کی زندگی میں توازن پیدا کریں۔ جب لوگ کام اور باقی زندگی کے درمیان اچھا توازن رکھتے ہیں، تووہ جسمانی طورپربہتر ہوتے ہیں اور کام کے بارے میں زیادہ مثبت ہوتے ہیں.۔ مضبوط تعلقات کی حوصلہ افزائی کریں۔حوصلہ افزائی  سے آپ کے ملازمین دوستی کی ترقی کےلئے کام پر ماحول پر مثبت اثر پڑے گا۔آپ ٹیم کےلئے مقامی ریسٹوراں میں دوپہر کا کھانا رکھ سکتے  ہیں۔ تحقیق سے پتہ چلتاہےکہ مثبت ماحول میں لوگ خوش اور زیادہ مصروف ہوتے ہیں۔ انہیں اپنے کام اور مقصد کا احساس ہوتا ہےلیکن کچھ خاص چیزیں بھی ہوسکتی ہیں جو آپ کےخاص کاروبار میں ماحول کوبہتربنائے گی۔ان چیزوں کوتلاش کرنے کا بہترین طریقہ آپ کے اپنے ملازمین کو سننا ہے۔ان کوہدایات اور نصیحت کے بجائے جو آپ سوچتے ہیں وہ چاہتے ہیں، ان سے پوچھیں کہ وہ کیا چاہتے ہیں۔اس کےلئے آپ باقاعدگی سےملازم سروے،غیر رسمی رائے کے سیشنز، گمنام تجاویز، اور دیگر تکنیک  کا استعمال کرسکتے ہیں۔  یقیناان کی تجاویز کام کرنے کے ماحول کو بہتر بنانے میں آپ کی کوششوں کی معاونت کریں گی۔

نوٹ: یہ مضمون مصنف کی ذاتی رائے ہے، ادارے کا اس تحریر سے متفق ہونا ضروری نہیں۔

loading...
loading...